Friday, May 25, 2012

kawan.

hari yang indah ...
lepas sembahyang jumaat, sprti mane kawan aku da plan smlm, nk buat reunion kat mcd, kelas lame aku, kelas 3 gemilang. aku tau tak sume akan ade, tapi memikirkan aq nk gerak esok, aq kuatkan langkah utk join skali, segan tu segan gak, lame da tak jumpe, lebih2 lg bdak2 pompuan. aku gerak ngn kawan aku, drive :)

    sampai sana, 3 org je ade...tapi xpe, tnggu la...lame2 ade la ramai la jugak... meriah la jugak sembang2.. tnye pasal study. pastu imbau blik kenangan kat skola dulu. fuh. gelak tak renti. nak aku citer kat sini?? haha kang korang tak paham kang. ade la ngumpat sikit, cikgu lama la, budak kelas ni la, prangai budak2 la katakan.

    then aq nmpk ade miscall dr mak aq. ouh, kene balik ni. so, aq caw awal sikit la, member yg tumpang aq ni pon tpakse la balik skali. time ni mula rase hiba. sayu je. kalau dalam drama ni best ltak background music lagu aizat-pergi. wakaka. tapi seyes sedih. haha tapi cam bese la laki, ego, mane nk ngis dpan pompuan. menangis tak berlagu je la aku.

    org kata, sedih ape nye, duk malaysia gak. cuma bg aq yg ni lain sikit drpd time nk pegi mrsm tu. sbb kali ni aq ade azam yg sgt besar. aq nk ke matrik dan aim aq cume satu, iaitu 4 flat. so, paham2 la, nk dpt camtu, pngorbanan nye camne, maybe sgt jarang da lpas ni nmpk aq on fb ke, update blog ke...haih... nk contact aq?? msg bole la...nk num?? im aq kat fb :) sedih sedih sedih sedih. tp ape bole buat, aq nak masa depan yg cerah, kene ade sumthing la yg aq korbankan sikit. macam ayah aq slalu kata, anggap nk pegi matrik ni, ade pisau kat leher. tak dpt 4 flat, mati. fuhh,,,giler...

    camtu la hidup kita ni, aku petik satu lagu nasyid, mestica-rahmat ujian. "dalam derita ada bahagia, dalam gembira mungkin terselit duka" .. betul la tu. gelak2 seronok, ade gak yg sedih. takde org hidupnye sedih sejak lahir smpai die mati atau bahagia sejak lahir sampai mati. ini lumrah hidup, takbole nk lari.

   kpd kawan2 yg ade kat mcd tadi, umar, megat, ali, satish, syafiq, amir, mag, khalilah, miza, nadia, nadia amirah, aisyah... thanx for today, you make my life today better than yesterday. dan kpd sume org yg kenal aq, aq sayang sume kawan2 aq...mngkin ini yg terakhir dr aq, sblm aq ke kedah, dan mngkin aq takkan menulis blog utk tempoh yg agak lame...so spnjg mase itu, aq akan merindui sume kawan2 aq....








bersahabat biar seribu, berkasih biar satu. berkasih biar sampai syurga, bersahabat pun biar sampai ke syurga :)

No comments:

Post a Comment